آموزش سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

آموزش سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

آموزش سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

آموزش سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

فواید حرکات بدنی تای چی برای بهبود تنفس

فایده های ورزش تای چی برای سلامت تنفس


یکی از تمرین هایی که می تواند کمک زیادی به درمان بیماری های تنفسی کند، تای چی است

افرادی که  مشکلات ریوی درگیرند با محدودیت های بسیاری در فعالیت های روزانه شان روبرواند. یکی از تمرین هایی که قادرند کمک قابل توجهی به بهبود مریضی های تنفسی کند، تای چی می باشد. در این مطلب مزیت ورزش تای چی را بخوانید تا بیشتر با آن آشنا شده و برای تسکین علائم مشکلات تنفسی و ریوی تان از آن کمک بگیرید.

ورزش تای چی شامل حرکات آرام جهت تقویت عضلات، کشش رباط ها و بهبود تعادل و هماهنگی بدن است. این ورزش در ابتدا به منظور دفاع شخصی ارائه شد. اما به مرور تبدیل به فُرمی از ورزش گردید.

مطالعات فراوانی تائید می کنند که تای چی برای سلامتی مفید است. اما آیا می دانستید که تای چی برای حفظ سلامت سیستم تنفسی هم خوب است؟


بهبود بیماری انسداد مزمن ریوی یا  COPD
بیماری انسداد مزمن ریه، نوعی بیماری مخرب ریه است که باعث جریان ناقص هوا در ریه ها می گردد. این بیماری موجب تنگی نفس، سرفه و تولید خلط می گردد. این بیماری پیشرونده بوده و علائم آن به مرور زمان تشدید می شوند.


تای چی، بواسطه تنفس های عمیق تر، ظرفیت ریه ها را بالا می برد. وقتی هوای بیشتری وارد ریه ها می شود، اکسیژن بیشتری هم به اندام ها می رسد. همه اینها منجر به سلامتی و تناسب اندام می شوند.

هر چند بیماری انسدادی ریه قابل درمان نیست، اما تمرین تای چی می تواند به تسکین علائم آن کمک کند. تحقیقات متعدد نشان داده اند تای چی باعث بهبود سلامت دستگاه تنفسی در میان مبتلایان به بیماری های حاد ریوی می گردد.

در حقیقت، بیماران COPD در تست های امتیازگزاری علائم این بیماری بعد از تمرین تای چی، امتیازات بالاتری گرفتند. آنها همچنین در تست های زمان گزاری شده پیاده روی در مقایسه با افرادی که تای چی تمرین نکرده بودند، عملکرد بهتری داشتند. این فُرم چینی هنرهای رزمی، در بهبود عملکردهای ریه، ایمن و موثر است.


کاهش استرس
آیا می دانستید که استرس و اضطراب شایع ترین عوامل محرک آسم، حملات وحشت زدگی و بیماری انسدادی ریه هستند؟ کارشناسان سر این نظر توافق دارند که محرک های روانی و جسمی، بیشترین تاثیرات را در بیماری های تنفسی دارند. مطالعات نشان داده بین هیجانات و احساسات و عملکردهای جسمی ارتباط وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.